Otovreno pismo o srpskoj blogosferi

Skače mi živac na svaku prozivku na temu o (ne)vidljivosti blogera. Sa istim žarom mi skače živac na "otvorena pisma" pa neka bal bude kompletan.

Da li ću da budem vidljiva ili ne, to je moja stvar, isto kao i sa kim ću da se seksam ili samo da se javim, u prolazu. Jedino važno je na kakvim motivima je neko postavio svoj blog. Da li je to reklama  nečijih proizvoda, da li "prodaje" svoj tekst zarad besplatne depilacije nogu šećernom penom, da li piše zato što u tome uživa ili želi da svoje znanje/iskustvo podeli sa ostatkom planete.

Moji prvi blogovi bili su objavljivani na sajtu Udruženja TATA. Još jednom, hvala za saradnju. Obzirom da sam tada pisala iz ugla razvedene mame, a Udruženje je imalo svoj sektor koji se bavi razvodima, lepo smo sarađivali do momenta kada sam poželela nešto drugo. U to vreme, na Twitter-u naleteh na slavnu blogerku, i ostala sam zbunjena. Jedino šta pamtim o njoj je priča kako ima mladog muža kome je divna i poželjna, iako je npr. 20 godina starija od njega. Tog momenta sam skapirala da je njen blog njena taraba na kojoj samu sebe hvali,  nešto poput tarabe na kojoj bi se sušila posteljina oprana posle posete još jednog mladog konjanika kurtizani "na glasu". Nemam ništa protiv i hvala joj što mi je, na vreme, nesvesno ukazala na ono šta na svom blogu ne želim. Moja baba je to zvala "produciranje", a ukratko, to je bilo da samu sebe hvalim kako sam preslatka i pametna i predivna. Koga to zanima, uopšte? 

Postoje osobe koje se seksaju zato što to vole, oni koji uživaju u seksu sa svojim partnerima i oni "što sam jebao ako ne da pričam". Svako ima svoju interesnu grupu pa tako i blogeri. Blogosfera je ogromna i ima mesta za sve, za svačiji ukus i interesovanje. Iskreno, ne čitam one koji pišu naručene blogove, kao ni društveno angažovane slučajeve. Volim da čitam priče običnih ljudi, njihovu percepciju života, bili oni poznati blogeri ili ne. Kvalitet uvek nađe čitaoca koji zna šta traži. Apsolutno nemam ambiciju da svoj blog prodajem kao oglasni prostor, za to postoje specijalizovani sajtovi. Prilično mi je to degutantno. Ne zanima me da budem angažovani bloger na način kako ocvala gospođa glumi ludilo. Da se razumemo, nije problem u reklami za pare ni u njenom ludilu. Odbojnost je u načinu kako to radi. Može saamo da mi ogadi brend. Prosto, ne želim da budem u blizini takvih osoba, čak ni virtuelno. 

Svaka čast food blogerima, svašta korisno mogu da nauče one koji njihove savete ili iskustvo traže. Lično, ne zanima me ni njihovo uvlačenje u dupe proizvođaču kafe koji ih je baš danas, ničim izazvano, obradovao paketom sa 2x200 grama i šoljicom. Ako su pisali o temi koja me zanima i do te informacije dođem, tu moje zanimanje za njih prestaje i ne pratim ko je sponzor njihovog bavljenja hranom. Mladi koje vode blogove o šminkanju/putovanjima/stilu života, bravo, uvek ću da ih podržim da rade ono što vole. Ako time mogu i da plate račune, još jedno bravo. Svakako su manje agresivni od frustriranih baba, a i stilom mnogo prijatniji u obraćanju. Mladi, pametni i lepi su, ne moraju da prodaju priču o ličnoj poželjnosti.

Sajam knjiga je prošao a utisak javnosti je da danas svaka šuša piše knjige. Tačno, isto kao što svaka šuša šušti i prodaje pamet. Knjige i blogovi se pišu za one koji hoće da ih čitaju pa se, međusobno, pronađu. Svakako želim da pozdravim blogere, muškarce koji se time bave. Zadovoljstvo je čitati ih.

Ima mesta za sve i svaki blog će naći svoje čitaoce, ili čitaoci blog, i u tome je lepota baljenja javnim pisanjem. Moje pravo na izbor niko neće dovesti u pitanje, čak ni svojim uticajnim blogerajem. Sasvim podržavam ideju da brendovi angažuju blogere, samo drkoše izbegavam, i u blogosferi i u svom svetu. Šta znam.. Rekao mi je lekar da izbegavam ono na šta sam alergična. Nemam problema sa bolom u dupetu, prosto ne dopuštam njihovom blogouticaju da mi se lepi kao kaka na đon. Kapiram da je nekima teško da se suoče sa onim u šta ostare, ali to neka procesuiraju dalje od mene. I dalje ću da pišem jer to volim, i dalje ću da ignorišem nekad dobre brendove kad ih reklamiraju "uticajne" blogerke. Na mene su uticale na najbolji moguć način: da sebi ne dozvolim da postanem... To.


Comments

Popular posts from this blog

Priče iz drugog braka XXXII

Priče iz drugog braka XXXIII

Priče iz drugog braka XXXIX